bocce

Trzy lata – tyle zajęło mi wykończenie 24-klatkowej rolki filmu w mojej Yashice MII (1962) którą nabiłem jakiś czas temu. Yashice kupiłem na bazarze staroci z nadzieją że uda mi się ją jeszcze przywrócić do świata żywych. Nie myliłem się – Yashica działa bez zarzutu. Poniżej zdjęcia robione najprawdopodobniej na jesieni 2009 (śmieszne że nie pamiętam?). Naturalne kolory kliszy zmieniły kolor ze względu na starość i warunki atmosferyczne panujące w Toronto każdego lata (wysoka wilgotność). Aż dziw bierze że emulsja światłoczuła całkowicie nie zeszła lub nie spleśniała. Co prawda kolorystyka wyglądała dużo gorzej (lepiej?), ale poprawiłem (zepsułem?).

Weseli starsi ludzie na zdjęciach to Chorwaci grający w boćanje. Bocce (lub Bocci, Boccie) to dyscyplina sportu ściśle związana z pétanque, bowls, grą prowansalską pochodzącą z gry granej w starożytnym Imperium Rzymskim. Gra jest też bardzo znana w Chorwacji jako boćanje, bućanje, lub balote, w zależności od regionu.

2 Responses to “bocce”


  1. 1 Kamil 2011/05/08 at 07:18

    Jak zawsze genialne. Ta kolorystyka nadaję charakteru tym fotografiom. Super


  1. 1 ania « Graba Photography Trackback on 2011/05/17 at 14:26

Leave a Reply

